Varukorg
Varukorg
Trygg E-handel

Handelsvillkor

ALLMÄNT

Följande allmänna villkor gäller vid internetförsäljning av mobilskal, datortillbehör och mobiltillbehör och dyl. på www.INSKAL.se (hädanefter ”INSKAL”, ”Hemsidan” och ”Webbshoppen”) som erbjuds av MAULUND A/S (Hädanefter ”Maulund A/S”, ”vi” och ”vår”).

Genom att göra en beställning på hemsidan eller acceptera leverans av en av våra produkter accepterar du dessa allmänna villkor. Köp på hemsidan kan göras av privatpersoner över 18 år, bosatta i Sverige (”kunden”, ”du”, ”din”, ”ditt”). Våra villkor utgör hela avtalet mellan parterna. Vi kan ändra villkoren utan förvarning. Eventuella ändringar gäller för alla beställningar som görs efter ändringen av våra allmänna villkor.

Varorna på hemsidan erbjuds av:

  • MAULUND A/S
    Sindalsvej 3
    8240 Risskov
    Danmark
    CVR: 35516301

 

E-post: support@inskal.se (besvaras inom 24 timmar på vardagar)

Tfn.: +46 40 606 08 94 (öppettider vardagar: 09:00-12:00 & 13:00-17:00)

 

 

PRISER, BESTÄLLNING OCH BETALNING

Priserna på Webbshoppen visas i SEK och inkluderar 25 % moms. Produktpriserna inkluderar inte frakt. Separata fraktavgifter kan tillkomma och redovisas alltid innan slutförande av beställningen. Priserna på Webbshoppen är dagspriser. Priserna som anges vid beställningstillfället är de priser som gäller för kunden under hela köpsprocessen. Slutpriset för beställningen verifieras i kassan.

En beställning görs enkelt och säkert på vår hemsida och avtalet blir bindande när sista steget i kassan (betalning) har genomförts.

Du kommer att mottaga en orderbekräftelse på din angivna mejladress några minuter efter genomförd beställning. 

Här på INSKAL har du möjlighet att betala säkert och tryggt med Klarna, Swish, Kreditkort, Apple Pay eller Google Pay.

Vi använder säkerhetslösningen 3D-Secure, som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort på vår hemsida.

Följande betalningsalternativ kan användas på webbshoppen:

  • Klarna
  • Swish
  • Visa / Visa Electron / Mastercard / Maestro
  • Apple Pay
  • Google Pay

Betalar du med kort kommer beloppet först att debiteras när varorna har skickats.

INSKAL tar ingen avgift för köp.

 

Klarna

För att kunna erbjuda dig som kund fler betalningsmetoder, samarbetar INSKAL med Klarna. Om du väljer en av de betalningsmetoder som Klarna erbjuder, så hanteras all betalning av dem. Du kan välja att betala med bankkonto, banköverföring, kort, faktura och månadsfaktura. Betalningsinformationen mejlas ut av Klarna till din angivna mejladress i samband med att beställningen skickas från vårt lager. För mer information och fullständiga villkor, se Klarna.se eller här för bankkonto, här för faktura och här för månadsfaktura.

 

LEVERANS

INSKAL erbjuder leverans mot en avgift. Avgiften är från 39 SEK. Din beställning levereras med PostNord, Bring och Earlybird

INSKAL levererar till adresser i Sverige. Beställningar gjorda under helger och helgdagar skickas som regel nästkommande vardag.

 

LEVERANSTID

Vår normala leveranstid är 2–4 dagar efter din order har skickats. INSKAL skickar varor alla vardagar och söndagar. Vi skickar alla försändelser med Bring, PostNord och Earlybird. Såvida inget annat har avtalats eller angetts mottager du din beställning redan vardagen efter att du har mottagit din leveransbekräftelse per e-post. Under högtider och hög belastning kan det förekomma längre leveranstider än vanligt.

 

LEVERANSSÄTT OCH FRAKTKOSTNADER

Beställningar under 500 kr.

Det billigaste leveranssättet kommer alltid att uppgå till max 39,00 kr per beställning, oavsett antal artiklar i beställningen eller om den är uppdelad i flera försändelser av INSKAL.

Det specifika priset för de andra leveranssätten beror på vilket leveranssätt som används, samt beställningens sammansättning.

 

Beställningar över 500 kr.

Det kommer alltid att finnas minst ett gratis leveranssätt, oavsett antal varor i beställningen eller om den är uppdelad i flera försändelser av INSKAL.

Det specifika priset för de andra leveranssätten beror på vilket leveranssätt som används, samt beställningens sammansättning.

 

LEVERANSFÖRSENING

Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom INSKALs kontroll kan inte INSKAL anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tillämpad lag. Om du inte har fått din beställning efter 6 arbetsdagar från det att du fick leveransmejlet ombedes du att kontakta oss via mejl eller telefon så att vi kan se till att du får dina varor så snart som möjligt.

Vid leveransförseningar kommer vi enbart att kontakta kunden om vi har fått information direkt från transportören att försändelsen är försenad.

Innan du kontaktar oss ber vi dig att kolla på din orderbekräftelse för att se om din leveransadress är korrekt angiven. Om ett skrivfel har uppstått, om husnummer saknas eller om namnet på den som ska ta emot paketet inte har namnet på brevlådan (gäller ej företagsleverans) skickas ditt paket tillbaka till oss. Detta är en process som vanligtvis tar en vecka. I händelse av att vi får tillbaka din beställning kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt för att hitta en lösning.

 

RISK OCH SKADA VID TRANSPORT

INSKAL ansvarar för din beställning tills att du fysiskt har mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på support@inskal.se eller per telefon +46 40 606 08 94. Vi uppmanar dig att kontakta oss inom 14 dagar, varefter en lösning kommer att hittas.

 

 

ÅNGERRÄTT

Julen 2022 - Ångerrätt till och med 1 februari 2023.

Denna utökade ångerrätt innebär att alla beställningar gjorda under perioden 1 nov. 2022 till och med 23 dec. 2022, har ångerrätt till och med den 1 februari 2023.

Du kan säga upp det ingångna avtalet enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 2 kap. 10 §.
Ångerfristen löper ut 100 dagar efter den dag då du tagit emot din vara, eller får fysisk besittning av den sista varan, vid överenskommelse om flera olika varor som beställs i en beställning och som levereras individuellt.

Du måste meddela oss inom 100 dagar från mottagandet om du vill ångra ditt köp.

Du kan inte ångra köpet genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt tydligt meddela oss detta.

 

Kunden står själv för returfrakt om annat inte avtalats med INSKAL.

Returfrakt vid bruk av vår Returportal kostar 49 SEK, vilket dras från det samlade belopp som blir återbetalat efter att vi har hanterat returen.

Om du vill nyttja din ångerrätt och returnera en vara till oss, följ vår returvägledning och upprätta din returfraktsedel genom att använda vår Returportal som du hittar här.

Du har även möjlighet att använda Konsumentverkets Ångerblankett och returnera dina varor med en transportör av eget val. Konsumentverkets Ångerblankett hittas här.

Observera att om du inte använder vår Returportal, utan vill välja en egen transportör, erhåller du inte en returfraktsedel från INSKAL. Detta betyder att du betalar returfrakten direkt till din valda transportör, vilket för dig kan innebära högre fraktkostnad än vad som erbjuds när returer upprättas i vår Returportal. Av den anledningen rekommenderar vi att du upprättar din retur via vår Returportal som du hittar här.

Vid användande av Ångerblankett ska du kontakta vår kundtjänst och meddela att du vill returnera en vara, innan varan skickas i retur till oss. Vår kundtjänst kontaktas på:

E-post: support@inskal.se (besvaras så snabbt som möjligt på vardagar – senast inom 24 timmar)
Telefon: +46 40 606 08 94 (vardagar mellan 09:00 - 12:00 & 13:00 - 17:00)

 

VID ÅNGRAT KÖP INNAN BESTÄLLNINGEN HAR SKICKATS

Om du vill ångra hela eller delar av ditt köp innan vi har skickat din beställning, ombedes du att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt efter lagd beställning.

Vår kundtjänst kan kontaktas på:

E-post: support@inskal.se (besvaras så snabbt som möjligt på vardagar – senast inom 24 timmar)
Telefon: +46 40 606 08 94 (vardagar mellan 09:00 - 12:00 & 13:00 - 17:00)

 

VID ÅNGER AV SKICKAD BESTÄLLNING

Du har som privatkund alltid 100 dagars ångerrätt från den dag då du mottar dina varor.

Om du önskar att använda dig av din ångerrätt ska du meddela oss inom 100 dagar efter att du mottagit din beställning. Du meddelar oss via e-post. Efter att du har meddelat oss att du vill ångra köpet ska du inom 100 dagar skicka produkten i retur.

Var uppmärksam på att vägran av mottagande av leverans inte är en godkänd form av retur, eller ånger av köp.

 

ÅTERBETALNING

Om du ångrar hela ditt köp får du tillbaka kostnaden för den vara du önskar returnera, minus 49 SEK för returfraktskostnad, utan onödig försening. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 100 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Om du nyttjar din ångerrätt kommer pengarna för varan att återbetalas med samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Beroende på vald betalningsmetod kan det ta några dagar innan pengarna är åter på ditt konto. Helger och röda dagar kan påverka tiden innan pengarna åter finns på kontot.

 

 

RETUR

Julen 2022 - Ångerrätt till och med 1 februari 2023.
Denna utökade ångerrätt innebär att alla beställningar gjorda under perioden 1 nov. 2022 till och med 23 dec. 2022, har ångerrätt till och med den 1 februari 2023.

Du kan säga upp det ingångna avtalet enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 2 kap. 10 §.
Ångerfristen löper ut 100 dagar efter den dag då du tagit emot din vara, eller får fysisk besittning av den sista varan, vid överenskommelse om flera olika varor som beställs i en beställning och som levereras individuellt.

Du måste meddela oss inom 100 dagar från mottagandet om du vill ångra ditt köp.

Du kan inte ångra köpet genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt tydligt meddela oss detta.

Är du inte nöjd med ditt köp och önskar att returnera din vara ombedes du kontakta INSKAL via e-post eller telefon senast 100 dagar efter att du mottagit din beställning och meddela oss om din önskan att returnera en eller flera produkter från din beställning. Vi skickar dig därefter en fraktsedel som du kan använda för att skicka tillbaka din retur. För att säkerställa att du får hela beloppet av den/de returnerade produkten/produkterna tillbaka ska produkten/produkterna returneras i sitt originalemballage.

Om du vill använda dig av ångerrätten måste du returnera varan till följande adress innan ångerfristen löper ut:

  • MAULUND A/S
    Sindalsvej 3
    8240 Risskov
    Danmark

Notera! Vi tar inte emot paket som skickas med postförskott.

 

VARANS SKICK VID RETUR

Du som kund ansvarar för att produkten kommer fram till INSKAL i bra skick. Du måste därför emballera produkten på ett sätt som säkerställer att produkten inte skadas i transporten. Vi rekommenderar att du skickar varan i sitt originalemballage. Du bär ansvaret för varan från leverans tills att den är i våra händer igen. Var uppmärksam på att brist på originalförpackning kan utgöra en försämring, så för att vara säker på att du får tillbaka alla pengarna rekommenderas att varan returneras i originalförpackning.

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde, som orsakats av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Det innebär att du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik, men du får inte ta den i faktisk användning.

Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan anser vi den vara använd, vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på varans kommersiella värde.

 

ÅTERBETALNING

Om du ångrar hela ditt köp får du tillbaka kostnaden för den vara du önskar returnera, minus 49 SEK för returfraktskostnad, utan onödig försening. Om vi råkat skicka fel vara till dig eller om du reklamerar en felaktig vara står vi självklart för returfrakten, vilket är 49 SEK vid val av något av våra returneringsalternativ. Vid val av en egen transportör återbetalar vi 49 SEK av din totala returfraktkostnad.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Vid en, av dig, orsakad försämring av varans kommersiella värde kommer detta belopp dras av det återbetalade beloppet.

Om du nyttjar din ångerrätt kommer pengarna för varan att återbetalas med samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Beroende på vald betalningsmetod kan det ta några dagar innan pengarna är åter på ditt konto. Helger och röda dagar kan påverka tiden innan pengarna åter finns på kontot.

 

 

REKLAMATION

När du handlar som konsument hos INSKAL har du 36 månaders reklamationsrätt.

Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Du ska reklamera produkten inom skälig tid om du upptäcker att varan är felaktig. 2 månader anses alltid vara skälig tid för anmälan av felaktig vara. Du kan förlora rätten till reklamation om du dröjer mer än 2 månader från att varan upptäckts vara felaktig till att du meddelar oss.

Reklamation sker via e-post till support@inskal.se. Om du föredrar det kan du vid reklamation även vända dig till:

  • MAULUND A/S
    Sindalsvej 3
    8240 Risskov
    Danmark

Du ska bifoga dina kontaktuppgifter och ordernummer, information om när felet upptäcktes och en utförlig beskrivning av felet. Om möjligt ska även bilder på felet bifogas.

Om klagomålet är berättigat byter vi din vara eller återbetalar dina pengar på din begäran.

Efter kontakt med vår kundtjänst enligt ovan skickas den felaktiga varan till:

  • MAULUND A/S
    Sindalsvej 3
    8240 Risskov
    Danmark

När du returnerar varan, vänligen beskriv problemet så detaljerat som möjligt.

Vi tar inte emot paket utan leverans eller paket skickade med postförskott.

 

ÅTERBETALNING VID REKLAMATION

Om du reklamerar en felaktig vara och önskar få pengarna tillbaka, sker återbetalning utan onödig försening. Återbetalning sker direkt efter att vi har mottagit och godkänt din reklamation.

Återbetalning sker med samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Beroende på vald betalningsmetod kan det ta några dagar innan pengarna är åter på ditt konto. Helger och röda dagar kan påverka tiden innan pengarna åter finns på kontot.

 

Vid godkänd reklamation bekostar INSKAL kostnaden för returfrakt, vilket är 49 SEK. Om du väljer att returnera varan med en egen transportör som är dyrare än de alternativ vi erbjuder, återbetalar INSKAL 49 SEK av returfrakten.

 

 

TVISTLÖSNING

Om en tvist skulle uppstå mellan dig och INSKAL och denna mot förmodan inte kan lösas, prövas den vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. Om du vill upprätta ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan du kontakta dem på: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se. Vid eventuell tvist som prövas av ARN följer vi nämndens rekommendationer. Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EUs gemensamma tvistlösningssida som du hittar du här.

 

 

FÖRBEHÅLL

INSKAL tar i förbehåll för att kunna häva avtalet utan att kunna krävas på kompensation, om kunden har handlat i ond tro, på grund av felaktigheter på www.INSKAL.se som kunden känt till eller borde ha insett var felaktigt. Detta inkluderar felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet.

 

 

FORCE MAJEURE

INSKAL har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför INSKALs kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Detta gäller bland annat myndigheters åtgärder eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.

 

 

PERSONUPPGIFTSPOLICY

1.   Allmänt

 

1.1.   Denna personuppgiftspolicy beskriver hur INSKAL under företaget MAULUND A/S, samlar in, lagrar och behandlar information om dig.

 

1.2   Policyn gäller den information som du lämnar till oss på www.inskal.se, i samband med ett köp från INSKAL, kontakt med vår kundtjänst, samt den information vi samlar in när du besöker vår webbplats.

 

1.3.   På INSKAL är Martin Kenth Knudsen, IT-Chef, INSKAL, dataskyddskonsult samt dataansvarig.

 

Förfrågningar om personuppgifter och personuppgiftspolicyn riktas till:

  • INSKAL - MAULUND A/S
  • Sindalsvej 3
  • 8240 Risskov, Danmark
  • Telefon: +46 40 606 08 94
  • E-post: support@inskal.se

 

 

2.   Syfte med datainsamling och rättslig grund

 

2.1.   När du besöker INSKAL samlar vi in ​​information om dig och din användning av webbplatsen, till exempel dina sökord för att komma till sidan, huruvida du använder en mobiltelefon eller laptop, din IP-adress, samt en rad annan information om enheten du besöker sidan ifrån. Vi använder denna data för statistik och beteendemönster på INSKAL, för att ständigt förbättra kundupplevelsen och webbplatsens funktionalitet.

 

2.2.   Dessutom samlar vi in ​​information om att du använder cookies i samband med ditt besök. Du kan läsa mer om vår användning av cookies i vårt avsnitt om cookies.

Det är möjligt att radera eller blockera cookies. Se instruktioner: https://cookies.nu/faq/hantera-cookies/.

 

2.3.   Syftet med dessa datainsamlingar är att det ligger i vårt intresse att kunna ge dig den bästa shopping- och besöksupplevelsen hos INSKAL, med relevanta erbjudanden och innehåll. Dessutom används denna typ av information för att rikta in sig på efterföljande marknadsföring genom remarketing via Google Adwords. Denna marknadsföring aktiveras genom besök och beställningar på INSKAL. Remarketing visas på Instagram, Facebook och i webbläsare via Google Display-annonser.

Vi samlar in och behandlar sådan information i enlighet med vårt berättigade intresse, enligt artikel 6.1 i dataskyddsförordningen. 1 punkt f, enligt dataskyddsförordningen 6.1.

 

2.4.   När du gör ett köp på INSKAL samlar vi in ​​information som du tillhandahåller:

  • Namn
  • Adress
  • E-post
  • Telefonnummer (valfritt)
  • Leveransmetod
  • Betalningsinformation
  • Information om köpta produkter

 

Syftet med denna samling är att kunna leverera din beställning enligt dina önskemål, och vid behov kunna kontakta dig med information om din beställning. Vi samlar in och behandlar sådan information i syfte att fullgöra det avtal vi ingår med dig eller i syfte att genomföra åtgärder som vidtagits på din begäran innan avtal ingås i enlighet med artikel 6.1 punkt b, i dataskyddsförordningen.

 

2.5.  Vi använder information för att följa de juridiska skyldigheter vi har som företag i samband med finansiell rapportering, samt för att förhindra missbruk och bedrägerier.

Vi samlar in och behandlar information som omfattas av dessa rättsliga skyldigheter enligt artikel 6.1, punkterna c-d, enligt dataskyddsförordningen.

 

 

3.   Utlämnande av data till tredje part

 

3.1.   Dina personuppgifter kommer inte att vidarebefordras till tredje part om inte annat anges i vår personuppgiftspolicy. Namn, adress, e-post, telefonnummer och ordernummer är personuppgifter som vidarebefordras till transportören som står för leveransen av din beställning. Vi använder Bring, PostNord och Earlybird som transportörer.

Det finns dock vissa omständigheter under vilka vi åberopar rätten, enligt lagen, att lämna ut information till offentliga myndigheter. Det kan till exempel vara uppgifter till polis, skatt med mera, vid misstänkt kreditkortsbedrägeri.

 

3.2.   Vi samarbetar med externa partners som behandlar information för vår räkning. Det kan till exempel vara utveckling av vår tekniska plattform eller dataanalys för att skapa en bättre användarupplevelse hos INSKAL. Där det är relevant och i enlighet med den dataskyddslagstiftning som gäller vid varje given tidpunkt, ingår vi ett databehandlaravtal med sådana partners. Vi använder exempelvis Klarna i vår butik, och därför delar vi också kundinformation med Klarna - du kan läsa mer om Klarnas behandling av personuppgifter.

 

3.3.   Av våra partners är några etablerade i USA. De nödvändiga garantierna för överföring av information till USA säkras genom certifieringen av databehandlaren enligt EU-U.S. Privacy Shield, enligt artikel 45 i EU:s dataskyddsförordning. I den mån vi använder andra affärspartners som behandlar personuppgifter för vår räkning etablerade utanför EU kommer detta alltid att ske med giltiga överföringsgarantier. 

 

3.4.   Vid en ev. förvärv av bolaget eller partiell avyttring kommer överföring av personuppgifter att hanteras i enlighet med gällande lag, avseende behandling av personuppgifter i samband med företagsöverlåtelser.

 

 

4.   Dina rättigheter

 

4.1.   Som kund har du rätt att få insyn i vilka uppgifter INSKAL har registrerat om dig, och i vilket sammanhang vi använder dessa uppgifter.

 

4.2.   Du har rätt att få en kopia av de personuppgifter som vi behandlar om dig. Om du vill ha en kopia av dina personuppgifter måste du skicka en skriftlig begäran till support@inskal.se.

 

4.3.   Om du upptäcker att INSKAL har registrerat felaktiga uppgifter om dig, så har du i vissa fall rätt att få dessa felaktiga uppgifter rättade. Om du upptäcker detta kommer vi att be dig kontakta oss på support@inskal.se.

 

4.4.   Du har rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas.

 

4.5.   I vissa fall har du rätt att få personuppgifter som du lämnat till oss utlämnade i ett strukturerat, vanligt förekommande och maskinläsbart format och har rätt att överföra denna information till en annan personuppgiftsansvarig, så kallad dataportabilitet. Om du önskar detta vänligen kontakta oss via e-post: support@inskal.se.

 

4.6.   Du har rätt att invända mot vår användning av exempelvis data. Om du inte vill att vi ska använda dina personuppgifter för direktmarknadsföring och profilering måste du radera dina cookies, som nämns i avsnitt 5.1 nedan, eller kontakta vår kundtjänst.

 

4.7.   Om vår behandling av dina personuppgifter grundar sig på ett samtycke kan du alltid återkalla det samtycke du har gett oss i samband med en personuppgift. Detta kan göras genom att skriva till oss på support@inskal.se.

Du bör vara medveten om att ditt återkallande av ditt samtycke inte påverkar lagligheten av vår behandling baserat på samtycket före återkallelsen.

 

4.8.   Om du vill klaga på behandlingen av dina personuppgifter kan du kontakta oss via support@inskal.se.

Du kan också kontakta svenska integritetsmyndigheteten, Integritetsskyddsmyndigheten, Box 8114, 104 20 Stockholm.

 

 

5.   Radering av personuppgifter av INSKAL

 

5.1.   Information som samlas in i samband med din prenumeration på våra nyhetsbrev kommer att raderas om du återkallar ditt samtycke och vi inte har någon annan behörighet att fortsätta behandla dina uppgifter.

 

5.2.   Information som samlas in vid beställning, inklusive namn, adress, telefonnummer, e-postadress och översikt över beställda varor, lagras i minst 5 år.

 

5.3.   Information som samlas in via Google om ditt beteende på/användning av www.INSKAL.se raderas automatiskt efter 50 månader.

Personuppgifter som inte längre är nödvändiga i förhållande till de angivna ändamålen kommer att raderas eller anonymiseras.

 

 

6.   Säkerhet

 

6.1.   Vi har implementerat lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder mot oavsiktlig eller olaglig förstörelse, förlust, ändring eller försämring av personuppgifter och mot avslöjande eller missbruk av obehöriga.

 

6.2.   Endast anställda som har ett verkligt behov av att få tillgång till dina personuppgifter för att kunna utföra sitt arbete har tillgång till dem.

 

 

7.   Ändringar och senaste uppdatering

 

7.1.   Om vi ​​ändrar vår personuppgiftspolicy kommer vi att informera dig via någon av de kommunikationskanaler du valt. Dessutom kommer du också alltid att kunna se den aktuella personuppgiftspolicyn på www.inskal.se/villkor

 

7.2.   Personuppgiftspolicyn uppdaterades senast den 2018-05-25 (version 1).

 

 

COOKIES

Hos INSKAL används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet och på så sätt göra besöket så enkelt som möjligt för dig.

Du kan när som helst radera cookies från din dator. Hur du gör detta beror på vilken webbläsare du använder.

Insamlingen av personuppgifter sker genom användning av cookies.

 

PriceRunner Köpgaranti

PriceRunner Köpgaranti

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något går snett. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.

Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom 60 minuter efter ditt köp genomföra din registrering. Det är gratis och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat! Bli medlem på PriceRunner idag

För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara addresserad till dig som privatperson. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är skadad, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning.

Besök PriceRunner för en lista på kategorier som ej omfattas samt fullständiga villkor för Köpgarantin.